Pengikut

Jumaat, 19 September 2014

Petua: Hilangkan Batuk

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Bila pregnant ni memang tak boleh makan ubat sembarangan..setakat pening tu..tahan je la..paracetamol pun kalau boleh cuba elak....
Tapi bayangkan kena batuk masa kritikal macam ni...alahai....rasa nak terkeluar baby.....nak makan ubat batuk, tak boleh pulak... say NO!!! to ubat batuk..

Haritu En.Baba balik kerja...bawa balik limau nipis...katanya untuk legakan batuk..ok la..memang dah biasa pun. Minum madu dan limau nipis masa batuk...tapi yang luar biasa, En. Baba cakap.. "Nah, ambil limau nipis ni..perah...campur dengan kicap. Minum sesudu"  Ha??!! KICAP? biar betul?? erk...apa la rasa kan...
not bad...sedap je jugak..masam masin manis...hehehe
jom try....

Selain tu ade jugak bagi petua:

1. Campurkan minyak zaitun dengan lemon. Minum 1 sudu.

2. Bancuh madu dan perahan limau nipis dalam air suam.

3. Agak rare jugak.. Sapu minyak gamat pada tekak. Yang ni anakMommy tak try lagi...

Sekarang ni dah reda sikit batuk anakMommy...setelah guna petua kicap dan madu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...