Pengikut

Khamis, 20 Ogos 2015

anak teruna turn 7months

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

7 bulan dah anak teruna beta ni....
oh my...kerja makin bertambah....kenapa?nak kena buat bubur untuk si comel la....anakMommy ni 'rajin'..huhu

bila hari kerja relax sikit...sebabnya pengasuh yang sediakan...pengasuh dah siap masak bubur untuk Aisy...ambil pukul 5..Aisy dah kekenyangan..mana taknya..3 kali makan bubur.so, bila dah balik rumah,takde la anakMommy bagi makan lagi.

hari sabtu baru anakMommy masak bubur...setakat ini, menunya nasi+brokoli+carrot+ikan bilis yang diblend halus...menu ni sama je untuk Ahad..dan 2minggu lepas.erk!!hihi
nasib la Aisy tak pandai cakap lagi..hahaha nanti mami try buat menu lain ye sayang....




Shaklee Rindu Kita....

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

hm....nampak tak??Shaklee hantar mesej...hihi

anakMommy mula mengambil produk Shaklee sebagai pelengkap zat makanan selepas melahirkan Aisy..anakMommy ambil satu Set Bersalin....lengkap semua kecuali Alfafa..anakMommy rasa tak perlu..dah tak ada bajet sebenarnya.kuikuikui

pengalaman guna Set Bersalin Shaklee ni....em...tak tau la...lain orang..lain la penerimaan badan.apa yang anakMommy rasa..rasa bertenaga...tak penat...selesa...tapi bukan anakMommy nak kata sebab set ini yang buatkan anakMommy jadi macam tu...mungkin juga disebabkan anak kedua, jadi anakMommy dah tau cara untuk menguruskan diri, anak dan keluarga dengan betul.

lepas dah habis makan Set Bersalin tu, anakMommy teruskan mengambil ESP.. sebab ESP ni membantu banyakkan susu ibu. Alhamdulillah....selalunya anakMommy beli ESP dari kawan. dia jual harga ahli je, jadi tak ada la anakMOmmy guna ID sendiri.nak pergi beli sendiri di Seri Iskandar semata-mata untuk satu tong ESP tak berbaloi la pula. Hm..sekarang ni Shaklee dah rindu pula.. nak kena pergi cawangan Shaklee la nanti..hihi

Rabu, 19 Ogos 2015

Selamat Hari Raya

29 Syawal 1436


WW Mari Mendawai

Isnin, 17 Ogos 2015

Apa itu CPUV, CPC

Assalamualaikum...
Salam sejahtera..

Kebanyakan blog mesti ada letak iklan nuffnang...termasuklah blog anakMommy...disamping sajer nak letak..boleh la nak dapat duit poket sikit...setelah 2tahun berblog..baru dapat RM50.++..ok la kan..hehe sebelum ni dapat dari iklan CPC je..tapi baru-baru ni dapat dari CPUV pulak...alhamdulillah..semakin semangat anakMommy nak merapu dalam blog..

apa yang dimaksudkan dengan CPC dan CPUV tu..korang boleh la baca kat bawah ni...

CPUV (Cost-per-unique-visit) Campaigns

These are earnings from banner ad campaigns according to the number of unique visits the advertiser bought from your blog at the end of the campaign period.

Advertisers select blogs for CPUV campaigns based on several criteria such as a blog's target audience, blogging genre and influence. For example, a cosmetics company would be more likely to select a fashion and beauty blog with female readers to advertise on.
Bloggers with Glitterati status are also prioritised higher during the selection. How?
Making sure your ads are optimally placed, updating your blogger profile and survey will increase the chances of advertisers noticing your blog and therefore increasing the chances of your blog being chosen for CPUV Campaigns.


CPC (Cost-per-click) Campaigns

These are earnings from banner ad campaigns according to the number of clicks the advertiser bought from your blog at the end of the campaign period.
CPC campaigns are perks that every nuffnanger gets to enjoy. Whether you blog about tech or about food, CPC ads will generate you earnings as long as your readers click on your ads. Check on your Click-Through-Ratio to check on how well your ads are performing.

sumber: http://www.nuffnang.com.my/

u.s.a.h.a.t.a.n.g.g.a.k.e.j.a.y.a.a.n

Jumaat, 14 Ogos 2015

alkisah....CPUV.....

Assalamualaikum....
Salam sejahtera...

ehem..ehem..anakMommy ada CPUV.......hakhak...macam tak percaya je.....
terima kasih nuffnang....

dah lama rupanya CPUV ni bertamu di blog anakMommy...dari bulan Jun kot..hihi pagi tadi baru tau.itu pun sebab tergerak hati nak buka nuffnang...kalau tak bukak mesti taktau...
bestnya...bestnya..hahaha...
ada 8 kesemuanya...tiga masih ongoing.....alhamdulillah..syukur ya Allah....

gembiranya hidup....hikhik
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...