Pengikut

Ahad, 26 Mei 2013

Demi cinta.... ^,^


Nampak kan gambar yang kat atas tu?hehe sorry sangat-sangat...anakMommy baru terkena demam Adam&Hawa ni...hehe dulu cerita ni ditayangkan di MUSTIKA HD...rumah anakMommy takde langgan HD HD ni...so biar je lah...tup tap tup tap...ade tayang di RIA setiap Isnin-Khamis pukul 6 petang...memang layan la..en.baba ngutuk-ngutuk cerita ni...tapi tiap-tiap petang dia yang tunggu dulu depan tv...suka tapi taknak mengaku...huhu

Sampai episod berapa ye cerita Adam&Hawa ni...menyampah la dengan Hawa tu...geram je...tak sabar nak tengok ending ni...sekarang ni anakMommy tengok part yang Hawa pergi rumah Adam attend kenduri arwah...ke kenduri kesyukuran ek? pastu adik Hawa pergi jumpa Azi...cerita pasal Johan tu...
hm bila nak abis ek...

boring la layan cerita bersiri macam ni...buat orang ternanti-nanti..tertunggu-tunggu...

Khamis, 23 Mei 2013

Gambar #1




Isnin, 20 Mei 2013

Cuti Sekolah muncul lagi

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Harini dah 20 Mei 2013...lagi 4 hari sekolah pastu 24 Mei 2013 akan bermula lah cuti sekolah untuk pelajar-pelajar murid-murid cikgu-cikgu seluruh Malaysia....sangat best...kan..kan...kan...tapi kolej anakMommy sekolah sebenarnya...mula cuti sekolah 30 Mei 2013...uwawawa....padahal bukak sekolah sama je dengan sekolah biasa...10 Jun 2013 jugak.....rugi cuti beberapa hari..walaupun beberapa hari, cuti ni tersangat la penting bagi cikgu tau.....masa ni la nak urut-urut kaki sebab lenguh jalan dalam kelas...masa ni la nak merehatkan jari setelah berhempas pulas menanda hasil kerja murid..masa ni la nak rehatkan peti suara setelah penat membebel dalam kelas...huhu

Bukan sekolah anakMommy je yang mengalami nasib cam gini...tapi seluruh Kolej Vokasional seluruh Malaysia...tapi anakMommy takde la kisah sangat...sebab takde nak ke mana-mana pun...jadi surirumah je sebab en.baba keje...hihi anakMommy kesian dengan kawan-kawan yang PJJ perkahwinan jarak jauh...cuti-cuti macam ni la nak spend masa dengan keluarga tersayang....tapi nak buat macam mana kan..saya yang menurut perintah...

Khamis, 16 Mei 2013

my Special dAy

Assalamualaikum
Salam Sejahtera....



today is my special day.....Teacher's Day!!!!!
Selamat Hari Guru to me and to all teachers in Malaysia...hihi

dah tahun ke-5 anakMommy jadi cikgu..lagi 30 tahun nak pencen..huhu..hm boleh tahan lama anakMommy terjebak profesion perguruan ni....pilihan arwah bonda anakMommy sebenarnya..anakMommy nak jadi akauntan..nak jadi bos kak Yuka ..hikhik..hm...tak sempat arwah bonda nak tengok anak bongsu dia ni jadi cikgu sebab masa anakMommy praktikal mengajar di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK KUALA TERENGGANU, bonda anakMommy meninggal..hukhuk..

anakMommy ingat lagi....lepas je habis belajar di UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA (UTHM) tahun 2008...hujung tahun 2008 anakMommy terus di hantar mengajar ke SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SERI MANJUNG...2010 SEKOLAH VOKASIONAL SERI MANJUNG...2012 KOLEJ VOKASIONAL SERI MANJUNG...tapi semua sekolah yang sama....hihi

anakMommy harap semua cikgu cikgi diluar sana happy and success selalu....



Isnin, 13 Mei 2013

PETUA #1: Melembutkan daging

Assalamualaikum
Salam Sejahtera....

Petua #1: Melembutkan daging


Perapkan daging dengan betik papaya selama setengah jam atau lebih...masak seperti biasa...
atau
masukkan batang betik yang dipotong kedalam masakan....insyaAllah daging akan lembut

:: terdapat enzim dalam betik yang boleh menguraikan protein daging...sebab tu la daging akan cepat lembut...

Selasa, 7 Mei 2013

pangkah memangkah PRU13

Assalamualaikum....
salam sejahtera...

entry PRU lagi?hehe...tak ada kaitan dengan mana-mana parti politik ok..

anakMommy tiba-tiba teringat suatu masa dulu sangat-sangat-sangat-sangat.....lama giler la ni...anakMommy ada baca majalah gila-gila...tau?ha.majalah kartun tu....

dalam tu ade la citer pasal yang bhormat pergi berkempen ke kampung-kampung..biasa la...YB kan...tapi tak jadi masalah la kat YB ni..memang orang kampung amat suka dengan dia..pendek kata YB ni boleh menang la...bila keluar je keputusan pilihanraya tu...YB ni kalah...YB ni pun pelik la...semua orang kampung suka dia...tapi kenapa dia kalah teruk sangat...si YB ni pun pergi la ke kampung tersebut...YB pun tanya la kenapa tak undi saya...orang kampung pun cakap la...kami undi YB sebab tu la kami tak pangkah YB..kami pangkah orang yang kami tak suka...maka YB pun tau la citer kenapa dia boleh kalah...kikiki

tapi.....

anakMommy ingat dalam majalah kartun wat lawak kelakar je yang ada citer tu...rupa-rupanya memang ada dalam realiti...bukan satu kampung ye..seorang individu je...inilah dialognya..................

anakbuah : Maksu, kita pangkah orang yang kita tak suka kan?
anakmami : Uish, kita pangkah orang yang kita nak la..apa la kakak ni...tak kan tau kot..
anakbuah : Mana la kakak nak tau...kakak tak mengundi...hehehe sambil sengih-sengih
anakmami : Nasib la tak mengundi..kalau mengundi kat tempat ada lebih dari 2 calon, tak pasal-pasal jadi
                  undi rosak..

alahai sweetheart....terlampau banyak sangat baca buku kot...hihi





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...