Pengikut

Rabu, 10 Jun 2015

Majlis kawen

Anak sedara sulung dah kawen....

Rabu, 3 Jun 2015

MyAisy dah meniarap

Yeay.... MyAisy dah 4bulan...dah boleh meniarap..alhamdulillah...
Cepatnya kamu membesar sayang....mmuah!!!luv u..and ur sister also...

Isnin, 1 Jun 2015

Minyak oh minyak....

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

harini dah 1 Jun...harga minyak dah  jadi RM2.05 sen seliter...
semalam 31 Mei..harga minyak seliter RM1.95...
Kenaikan 10 sen je...ala...10sen je..itu pun nak kecoh..jumpa sepuluh sen a.k.a sekupang tepi jalan, mesti buat tak nampak je...

Ala..sepuluh sen je...sakit hati betul baca komen/status tentang 10sen ni...geram betul..ingat sekali isi minyak kereta tu seliter je ke?ngokngek betul...eiiiiiiiiiiiiiiiiiii

semalam anakMommy isi minyak kereta..kereta proton je..kereta murah je....RM68.25 sen bersamaan 35 liter...dengan harga RM1.95sen seliter...kalau harini anakMommy isi dengan jumlah liter yang sama..harganya akan jadi RM71.75... beza harga semalam dan harini dah jadi RM3.50... korang rasa sikit ke banyak kenaikan 10sen tu?nilaikan la sendiri...

Ada juga orang kata..beriye isi minyak kereta sepenuh-penuhnya sebelum harga naik..macam la boleh tahan sampai sebulan...orang yang tak kisah dengan nilai duit je yang cakap macam ni..ataupun diorang jeles tak sempat/taktau harga minyak naik..kekekeke
bagi anakMommy...dengan berpusu-pusu isi minyak kereta sebelum harga minyak naik itu menguntungkan..apa salahnya...walaupun tak boleh bertahan selama sebulan..tapi ada juga penjimatan disitu..macam-macam boleh beli dengan RM3.50 tu...

thank you baba ingatkan mummy isi minyak kereta...kalau tak mesti dah rugi RM3.50 sen...

bulan Mei aritu harga minyak tak naik sebab ada pilihanraya kecil...betul ke?erm......

solutionnya..macam orang bijak pandai cakap..tak payah pakai kereta..naik je pengangkutan awam...guna je motor...beli kereta hybrid....tak payah beli kereta besar..ada cadangan lain???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...