Pengikut

Isnin, 5 Januari 2015

Banjir @my MIL's house

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Oh my....oh my..oh my....umah MIL kat Temerloh tu kena banjir.......
Air mula masuk Sabtu (27/12/14)..petang tu jugak bekalan elektrik diputuskan...nasib la MIL tak duduk situ..dia saja balik dengan SIL nak tengok keadaan rumah dan banjir je...tengah kemas apa-apa yang patut..air dah naik sedikit demi sedikit...wah...ayat...hehehe so, diorang apalagi..terus siap-siap balik ke Klang la..masa ni LPT area Temerloh dah dinaiki air..diorang balik ikut jalan belakang..anakMommy taktau jalan belakang tu lalu mana...huhu

Lepastu update dari sepupu En.Baba yang memang tinggal di Temerloh, rumah my MIL dah tenggelam paras dada...macam tak percaya je...Taman Seri Semantan tenggelam paras dada...en.Baba kata ni adalah pertama kali seumur hidup dia 34tahun, air masuk rumah..setakat ni sipi-sipi je..sampai garaj depan...hm...

Minggu lepas, ari Jumaat (2/1/15) my MIL dan SIL balik kampung..kemas rumah...kompem air naik paras dada dengan merujuk kesan yang ada pada dinding..habis tenggelam semua...peti ais, tv, mesin basuh, kabinet tv, kerusi..pendek kata semua yang ada ditingkat bawah la.sebab masa balik haritu diorang takde pindahkan barang.mungkin tak sangka banjir akan jadi seteruk ni kot...dan mana larat tenaga wanita nak angkut semua tu naik ke tingkat atas...taktau la berapa hari rumah tu tenggelam...

Kitorang pun taktau la bila nak balik Temerloh. tengok rumah pasca banjir..dengan anakMommy tengah sarat 36minggu ni..tak berani nak gerak jauh-jauh sangat..raya kot baru balik Temerloh tu....uh..lambatnya...

Sorry..tak ada gambar nak letak.tak sampai hati nak mintak SIL ambilkan gambar rumah berkeadaan macam tu..

Khamis, 1 Januari 2015

Misi Disember 2014- Success!!!

Assalamualaikum...
Salam sejahtera....

Apa misi anakMommy untuk Disember....???hm..No Pampers.That's it... Alhamdulillah...Cik Dini my kesayangan dah tak pakai pampers... dah pandai pee pee dan poo poo kat tandas..even tidur siang dan malam pun Cik Dini akan bangun kalau nak nak pee pee....Horee.... jimat duit beli pampers setiap bulan....

Petuanya:
1. Sebelum tidur, kena pee pee dulu..
2. Bagitau CIk DIni yang dia dah tak pakai pampers..kalau nak kencing kena bagitau..
3. Kejutkan Cik Dini untuk ke tandas. Agak-agak 1jam lepas tidur. Kalau malam tu lebih kurang 3jam selepas tidur.
4. Bagi penghargaan bila Cik DIni bangun kencing dan tak kencing tilam..

At the beginning, masa tidur siang anakMommy akan pastikan CIk Dini dah pee pee dulu baru tidur. Pastu anakMommy kejut Cik Dini untuk ke tandas...dalam seminggu la jugak...lepas tu..anakMommy saja test..biar je...hm tak kencing pun..pastu dah pandai sendiri..bangun tidur baru kencing....yeah.....

Masa tidur malam pulak, sama jugak..pastikan dia kencing dulu..dan anakMommy akan kejut dia setiap kali anakMommy nak ke tandas. Selalunya sekali je la..lingkungan pukul 3-4 pagi.. Ada sekali anakMommy tak sedar langsung..sedar-sedar dah pukul 6.30pagi. Apalagi terus la check Cik Dini tu..dah basah dah pun..tidur mati Cik Dini ni.langsung tak sedar pee pee dalam seluar... tapi sekali je la..pastu dah tak berlaku kejadian macam tu... Sekarang ni, Cik Dini dah pandai kejutkan anakMommy kalau nak ke tandas...so anakMommy tak perlu nak kejutkan dah...dah tak ade terbabas-babas kencing tilam...syukur sangat...alhamdulillah...

Poo poo pun dah dalam tandas.sebelum ni mesti nak cari pampers..bila pampers dah habis, terpaksa la CIk DIni ni melepaskan hajat kat tandas..first time tu..dari pagi cuba nak poo poo...tapi petang baru berjaya..2,3 kali la juga hajat tidak kesampaian..kesian pun ada....tapi anakMomy nekad...nak bagi CIk DIni betul-betul dah tak pakai pampers...akhirnya...dah berjaya.. =) kitorang pun belikan la mainan untuk CIk DIni..sebab berjaya poo poo kat tandas...ahaks..sebab dah janji okey..

Mommy so proud of you Dini..umur 3tahun4bulan dah bebas lampin pakai buang...hopefully adik-adik Dini pun macam ni jugak.senang nak urus...aminnnnnn......
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...