Pengikut

Selasa, 18 Mac 2014

myDini: Ikan kaloi

Assalamualaikum...
Salam sejahtera..

 myDini dah 2tahun 8bulan...dah banyak sangat cakap...buka je mata...mula la potpetpotpetpotpet...diam masa tidur je.. Alhamdulillah..syukur..bukan apa..ada mak ayah yang risau anak dah masuk 4 tahun.tapi masih tak bercakap-cakap lagi..cuma anakMommy penat la sikit nak layan myDini sembang..tak habis-habis bercakap..

anakMommy nak kongsikan antara perbualan anakMommy dengan myDini...

#Situasi: Dalam kereta perjalanan balik ke rumah..

anakMommy: Dini anak sape?
(kompem akan jawab anak mami.dah selalu sangat jawab macam ni)
myDini: anak ikan kaloi
anakMommy: Ha? Anak ikan kaloi?
myDini: ha'ah la.Dini anak ikan kaloi..
(sejak bila pulak budak ni tengok cerita bawang putih bawang merah ni? tak pernah la pulak anakMommy bacakan buku cerita pasal ikan kaloi)
anakMommy: ok la.ok la.anak ikan kaloi (walaupun konfius sebenarnya ni)
anakMommy: mami nama apa?
myDini: Jihan
anakMommy: baba nama apa?
MyDini: ikan kaloi (kamarul)
anakMommy: oo...ikan kaloi tu kamarul ke....hahaha dini..dini..apa-apa je lah dini oi....

3 ulasan:

  1. huhuhu
    sonok anak petah bercakap kn? :)

    BalasPadam
  2. hihiii...ada je ragam anak2 kecil kan kak... :)

    BalasPadam

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...