Pengikut

Khamis, 20 Jun 2013

Petua #2: Hilangkan kotoran pada cawan

Assalamualaikum...
Salam Sejahtera....

Kotoran atau karat pada cawan memang nampak tak menarik...rasa macam kotor je kan walaupun kita dah basuh...cawan, mug, teko kat rumah anakMommy pun sama...dah sental dengan sunlight pun susah nak hilang..masih ada jugak nampak karat tu...

anakMommy ada la jugak baca petua dalam majalah...guna cuka la...so bikarbonat la..lemon...tapi tak rasa nak buat pun..tak percaya sebenarnya...huhu susah kan...orang dah bagi petua pun tak nak ikut...hm....
so berdaki la cawan kat dapur rumah tu...

tapi suatu hari............masa tengah bersembang dengan bff...terkeluar la cerita pasal karat-karat ni...my bff bagi petua nak hilangkan karat cawan tu...senang gila...sama macam petua dalam majalah....hihi tu la...tak ikut lagi..haha tq zura my bff

HILANGKAN KOTORAN DEGIL PADA CAWAN/MUG/TEKO

Bahan yang diperlukan:
- berus basuh pinggan
- cuka

Cara-cara:
1. Tuangkan cuka dalam cawan. (lebih kurang suku cawan tu)
2. Tonyoh dengan berus basuh pinggan.
3. Siap!

Hasilnya cawan/mug berseri-seri..tiada lagi kotoran yang kelihatan..ahaks...
petua ni anakMommy tak pasti la berkesan ke tak untuk barangan plastik...kalau untuk kaca memang terbaik...

ni cawan kat rumah yang telah anakMommy putihkan..hehe

4 ulasan:

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...