Pengikut

Selasa, 7 Mei 2013

pangkah memangkah PRU13

Assalamualaikum....
salam sejahtera...

entry PRU lagi?hehe...tak ada kaitan dengan mana-mana parti politik ok..

anakMommy tiba-tiba teringat suatu masa dulu sangat-sangat-sangat-sangat.....lama giler la ni...anakMommy ada baca majalah gila-gila...tau?ha.majalah kartun tu....

dalam tu ade la citer pasal yang bhormat pergi berkempen ke kampung-kampung..biasa la...YB kan...tapi tak jadi masalah la kat YB ni..memang orang kampung amat suka dengan dia..pendek kata YB ni boleh menang la...bila keluar je keputusan pilihanraya tu...YB ni kalah...YB ni pun pelik la...semua orang kampung suka dia...tapi kenapa dia kalah teruk sangat...si YB ni pun pergi la ke kampung tersebut...YB pun tanya la kenapa tak undi saya...orang kampung pun cakap la...kami undi YB sebab tu la kami tak pangkah YB..kami pangkah orang yang kami tak suka...maka YB pun tau la citer kenapa dia boleh kalah...kikiki

tapi.....

anakMommy ingat dalam majalah kartun wat lawak kelakar je yang ada citer tu...rupa-rupanya memang ada dalam realiti...bukan satu kampung ye..seorang individu je...inilah dialognya..................

anakbuah : Maksu, kita pangkah orang yang kita tak suka kan?
anakmami : Uish, kita pangkah orang yang kita nak la..apa la kakak ni...tak kan tau kot..
anakbuah : Mana la kakak nak tau...kakak tak mengundi...hehehe sambil sengih-sengih
anakmami : Nasib la tak mengundi..kalau mengundi kat tempat ada lebih dari 2 calon, tak pasal-pasal jadi
                  undi rosak..

alahai sweetheart....terlampau banyak sangat baca buku kot...hihi





8 ulasan:

  1. hehe..tu la...kelakar je kan...

    BalasPadam
  2. logik jugak kalau pikir2 balik kan...heheheheh

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihi..tu la..logik gak..tapi xsangka ade yang nak tanya macam tu....

      Padam
  3. kelakar..hehe tapi ada juga betulnya..haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha...tak sangka memang betul2 kena tanya soalan macam ni

      Padam
  4. Dulu ms kecik-kecik sy pun berfikiran mcm 2...

    BalasPadam

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...