Pengikut

Isnin, 16 Januari 2017

PTPTN oh PTPTN

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Kisah PTPTN lagi....
Tahun lepas anakMommy dapat surat dari PTPTN mengatakan ada tunggakan RM5k++. tak boleh kalau tak bayar. Nanti nama disenaraihitam. AnakMommy bayar la sikit-sikit setiap bulan...hampir setahun juga anakMommy bayar tunggakan di kaunter. Potongan gaji pun ada juga.

Tup tup bulan 12 tahun 2016, tunggakan dari RM5k++ jadi RM90. RM90. RM90. ye.. RM90 je. terkejut anakMommy..bila tanya pegawai kat kaunter PTPTN Giant Seri Manjung tu, dia pun taktau. tapi tunggakan tinggal RM90 je. Bila semak semula, dia kata HQ ada buat pelarasan semula. Semua tunggakan dimasukkan dalam potongan gaji. Jadi, tahun semakin bertambah. Sepatutnya tahun 2023 anakMommy habis bayar, dah jadi tahun 2026. Bayaran bulanan berkurang sikit.

anakMommy ok je bila diorang pelarasan semula. tapi kenapa tak inform? hm... anakMommy pun takde mohon untuk buat penjadualan ataupun pelarasan semula. Menimbulkan kekeliruan di situ.

Tapi apapun yang penting..hutang kena bayar....hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...