Pengikut

Khamis, 21 Januari 2016

Surat dari PTPTN

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

anakMommy dapat surat dari PTPTN.. Bulan 12 haritu dapat peringatan pertama... Minggu lepas dapat peringatan kedua pulak.huhu

semasa belajar..anakMommy ada buat pinjaman PTPTN. Pinjaman RM28000..dengan interest 3%.. bila dah kerja, bayar la sikit-sikit... tapi macam tak luak pun...kadang-kadang bayar..kadang-kadang tu ter'missed' la jugak..lagi menimbun-nimbun la pinjaman anakMommy tu..

bila PTPTN mengenalkan ujrah..anakMommy pun tak lepaskan peluang la..dari 3% ke 1%. ok la jugak bayarannya...bayar melalui potongan gaji. memang anakMommy tak pernah missed la bayar tiap-tiap bulan... bulanan RM178.89 sampai tahun 2023..dah tak lama dah tu...tapi yang tak syoknya dapat pulak tunggakan...banyak tau... RM5k++ . kesan dari bayar sikit, kadang-kadang tak bayar.

dah hutang...mesti la kena bayar..cuma dari segi interest...macammana diorang kira...jadi tanda tanya la jugak. tak pe la..anakMommy akan tunggu surat peringatan ketiga. baru nak mengorak langkah.kikiki

cemana nak settlekan tunggakan ni ye..bila pergi kaunter PTPTN di Giant Seri Manjung, diorang cadangkan keluarkan akaun 2 KWSP..anakMommy dah tak ada KWSP.. cara kedua, buat loan peribadi.. cara ketiga buat penstrukturan semula. hm.....anakMommy kena fikir cara terbaik nak setllekan hutang ni...adoi...... antara buat loan dan juga penstrukturan semula. dua-dua cara pun melibatkan hutang atas hutang....sampai bila hutang nak selesai kalau macam ni....hukhuk

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...