Pengikut

Selasa, 15 November 2016

Penyu @segari

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Penyu bukan hanya di Terengganu.. Perak pun ada tau.. Dekat dengan anakMommy pulak tu..sama daerah, iaitu daerah Manjung di Segari. Nama tempat penyu ni adalah Pusat Konservasi dan Penerangan Penyu.


Dah lama En.Baba ajak pergi, tapi macam malas.. Ye la..tempat dekat. Pulau Pangkor pun baru 3kali pergi selama 8tahun bermukim di Manjung ni.hihi

Akhirnya, tahun 2016 anakMommy sekeluarga menjejakkan kaki di Pusat Konservasi dan Penerangan Penyu. Masuk adalah percuma. Cara nak pergi ke tempat ni... Guna laluan Manjung-Taiping. Ikut papan tanda Janakuasa Sultan Azlan Shah. Nanti ada satu simpang ke kiri. Ada papan tanda juga. Tulis di situ Pusat Penetasan Penyu..

Masa anakMommy pergi tu, tak ada pengunjung. Hanya kami sekeluarga.. Pusat penetasan ni pun kecil je. Masa kami pergi, anak-anak penyu baru je dilepaskan ke laut..nak tunggu penyu menetas lagi...kena tunggu berbulan-bulan lagi. Macam-macam jenis penyu dapat lihat disini. Tuntung pun ada.

Layankan gambar................


Cik Dini geli tengok penyu..kikiki

Penyu berenang-renang

Anak-anak penyu.. macam labah-labah pun ada kan. Geli jugak la bila tengok banyak-banyak.

Kawasan penetasan

Penggeli penyu..

Kami tanpa Mommy

Kawasan sekitar
Tapi.....tempat ni banyak lalat...sekian.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...