Pengikut

Khamis, 1 Januari 2015

Misi Disember 2014- Success!!!

Assalamualaikum...
Salam sejahtera....

Apa misi anakMommy untuk Disember....???hm..No Pampers.That's it... Alhamdulillah...Cik Dini my kesayangan dah tak pakai pampers... dah pandai pee pee dan poo poo kat tandas..even tidur siang dan malam pun Cik Dini akan bangun kalau nak nak pee pee....Horee.... jimat duit beli pampers setiap bulan....

Petuanya:
1. Sebelum tidur, kena pee pee dulu..
2. Bagitau CIk DIni yang dia dah tak pakai pampers..kalau nak kencing kena bagitau..
3. Kejutkan Cik Dini untuk ke tandas. Agak-agak 1jam lepas tidur. Kalau malam tu lebih kurang 3jam selepas tidur.
4. Bagi penghargaan bila Cik DIni bangun kencing dan tak kencing tilam..

At the beginning, masa tidur siang anakMommy akan pastikan CIk Dini dah pee pee dulu baru tidur. Pastu anakMommy kejut Cik Dini untuk ke tandas...dalam seminggu la jugak...lepas tu..anakMommy saja test..biar je...hm tak kencing pun..pastu dah pandai sendiri..bangun tidur baru kencing....yeah.....

Masa tidur malam pulak, sama jugak..pastikan dia kencing dulu..dan anakMommy akan kejut dia setiap kali anakMommy nak ke tandas. Selalunya sekali je la..lingkungan pukul 3-4 pagi.. Ada sekali anakMommy tak sedar langsung..sedar-sedar dah pukul 6.30pagi. Apalagi terus la check Cik Dini tu..dah basah dah pun..tidur mati Cik Dini ni.langsung tak sedar pee pee dalam seluar... tapi sekali je la..pastu dah tak berlaku kejadian macam tu... Sekarang ni, Cik Dini dah pandai kejutkan anakMommy kalau nak ke tandas...so anakMommy tak perlu nak kejutkan dah...dah tak ade terbabas-babas kencing tilam...syukur sangat...alhamdulillah...

Poo poo pun dah dalam tandas.sebelum ni mesti nak cari pampers..bila pampers dah habis, terpaksa la CIk DIni ni melepaskan hajat kat tandas..first time tu..dari pagi cuba nak poo poo...tapi petang baru berjaya..2,3 kali la juga hajat tidak kesampaian..kesian pun ada....tapi anakMomy nekad...nak bagi CIk DIni betul-betul dah tak pakai pampers...akhirnya...dah berjaya.. =) kitorang pun belikan la mainan untuk CIk DIni..sebab berjaya poo poo kat tandas...ahaks..sebab dah janji okey..

Mommy so proud of you Dini..umur 3tahun4bulan dah bebas lampin pakai buang...hopefully adik-adik Dini pun macam ni jugak.senang nak urus...aminnnnnn......

1 ulasan:

  1. wahhh, bagus kecik kecik da diajar disiplin..bagus anak mami . Tak perlu nak tukar. Hiks ;D

    http://sarahhijabista.blogspot.com/

    BalasPadam

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...