Pengikut

Isnin, 5 Januari 2015

Banjir @my MIL's house

Assalamualaikum...
Salam sejahtera...

Oh my....oh my..oh my....umah MIL kat Temerloh tu kena banjir.......
Air mula masuk Sabtu (27/12/14)..petang tu jugak bekalan elektrik diputuskan...nasib la MIL tak duduk situ..dia saja balik dengan SIL nak tengok keadaan rumah dan banjir je...tengah kemas apa-apa yang patut..air dah naik sedikit demi sedikit...wah...ayat...hehehe so, diorang apalagi..terus siap-siap balik ke Klang la..masa ni LPT area Temerloh dah dinaiki air..diorang balik ikut jalan belakang..anakMommy taktau jalan belakang tu lalu mana...huhu

Lepastu update dari sepupu En.Baba yang memang tinggal di Temerloh, rumah my MIL dah tenggelam paras dada...macam tak percaya je...Taman Seri Semantan tenggelam paras dada...en.Baba kata ni adalah pertama kali seumur hidup dia 34tahun, air masuk rumah..setakat ni sipi-sipi je..sampai garaj depan...hm...

Minggu lepas, ari Jumaat (2/1/15) my MIL dan SIL balik kampung..kemas rumah...kompem air naik paras dada dengan merujuk kesan yang ada pada dinding..habis tenggelam semua...peti ais, tv, mesin basuh, kabinet tv, kerusi..pendek kata semua yang ada ditingkat bawah la.sebab masa balik haritu diorang takde pindahkan barang.mungkin tak sangka banjir akan jadi seteruk ni kot...dan mana larat tenaga wanita nak angkut semua tu naik ke tingkat atas...taktau la berapa hari rumah tu tenggelam...

Kitorang pun taktau la bila nak balik Temerloh. tengok rumah pasca banjir..dengan anakMommy tengah sarat 36minggu ni..tak berani nak gerak jauh-jauh sangat..raya kot baru balik Temerloh tu....uh..lambatnya...

Sorry..tak ada gambar nak letak.tak sampai hati nak mintak SIL ambilkan gambar rumah berkeadaan macam tu..

1 ulasan:

  1. Semoga tabah mengahadapi dugaan allah ini.

    www.mysecretvitamin.blogspot.com.my

    BalasPadam

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...