Pengikut

Isnin, 24 Februari 2014

oH air Kos0ng

Assalamualaikum.....
Salam sejahtera....

Sekarang ni musim tak menentukan...cuaca berangin....pastu panas sangat......dah kemarau...tapi ahli kaji cuaca kata bukan kemarau.....fenomena biasa yang berlaku setiap tahun....penyakit pun senang datang menyinggah....

mybaby Dhia pun baru sembuh dari demam yang berpanjangan.seminggu jugak demam tu...anakMommy sekarang ni mengalami keadaan yang kurang sihat....sakit tekak...suara pun dah jadi bukan suara sebenar...hehe

Jagalah kesihatan dengan minum banyak air kosong.....pesanan untuk diri sendiri dan juga untuk semua....

ni ada anakMommy bagi sebab kenapa perlu minum banyak air kosong...

AIR kosong PENAWAR pelbagai jenis PENYAKIT



Kajian para sainstis mendapati  amalan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi mempunyai manfaat. Japanese Medical Society, misalnya berjaya membuktikan dalam kes-kes tertentu. Amalan ini mampu memulihkan penyakit termasuk yang serius.

Diantara penyakit yang termasuk dalam penyelidikan persatuan di Negara matahari terbit ini ialah sakit kepala, sakit-sakit badan, system jantung, arthristis, degupan jantung yang pantas, epilepsy, lemak berlebihan, bronchitis, tibi, meningitis, buah pinggang, dan jangkitan pada air kencing.

Bagaimanapun, amalan minum air  kosong sebaik jaga dari tidur ini perlu meningkatkan beberapa peraturan untuk memastikan keberkesanannya.

1.  Minum empat gelas air (160ml) sebaik jaga dari tidur setiap pagi dan sebelum menggosok gigi.  
2.   Berus gigi dan bersihkan mulut tetapi jangan makan dan minum apa-apa selama untuk 45 minit.  
3.   Selepas 45 minit anda boleh makan dan minum seperti biasa.  
4.   Selepas 15 minit mengambil sarapan , makan tengahari dan makan malam jangan makan atau minum untuk tempoh dua jam.  
5.   Bagi pesakit yang lanjut usia dan yang tidak larat minum empat gelas air sekali gus di peringkat permulaan kaedah rawatan ini dengan meminum air secara berperingkat sehingga mampu mencapai empat gelas sehari. 
6.   Kaedah rawatan dipercayai mampu merawat pelbagai penyakit dalam tempoh tertentu.
•   Tekanan darah tinggi 30 hari.
•   Gastrik 10 hari
•   Diabetis 30 hari
•   Sembelit 10 hari
•   Kanser 18 hari
•   Tibi 90 hari

7.   Pesakit arthritis hanya perlu mengikut rawatan tersebut untuk tiga hari. Rawatan
Ini tidak mempunyai sebarang kesan sampingan kecuali di peringkat awal pesakit mungkin kerap buang air kecil.

untuk artikel sepenuhnya: http://iekakimieka.blogspot.com/2013/05/kebaikan-minum-air-kosong.html

5 ulasan:

  1. miza pun sekarang ni suka minum air masak,yela tengah panas2 ni..huhu
    thanks share ^_^

    BalasPadam
  2. lg2 waktu sekarang ni kena byk minum air kosong kan. huhu

    BalasPadam
  3. mirza syazwina - betul-betul..cuaca sangat panas sekarang ni...
    aisya - betol sangat..terhidrat kan...

    BalasPadam
  4. btul2..sy punye mls nk masak air kosong,sbb rse mcm x ckup je..nk sng bli je air ksong yg bnyk2 dlm kotak bsr tu..punye hntu air..sminggu je da hbs sy sorg minum.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ui..banyak betul tu..hehe tapi takpe...bagus minum air kosong banyak2..

      Padam

terima kasih =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...