Langkau ke kandungan utama

kL Hop On Hop Off (sambungan dari entry makan angin di KL)

Assalamualaikum..
Salam sejahtera...

ada KLhopONhopOFF..bas 2tingkat yang sebelum ni anakMommy terpegun je tengok orang lain naik..
kitorang naik bas 2tingkat ni...bas macam kat London tu..bas ni 2tingkat dan ada 2bahagian.tingkat bawah ada penghawa dingin.tingkat atas pula ada yang ber'aircond' ada yang open air.tapi cuaca kat negara tercinta ni panas..anakMommy banyak habiskan masa kat dalam je..en.Baba dan cikDini banyak la menghabiskan masa di open air.

harga tiket bas ni RM19 seorang..budak bawah 5tahun percuma...anakMommy naik depan KL Sentral...tunggu je kat tiang yang ada tulis hopON hopOFF.tapi rasa macam tak yakin juga..anakMommy tanya encik polis yang jaga trafik kat depan KL Sentral tu.encik polis tu kata tunggu je kat situ..nanti bas datang.setiap 30minit..tiket beli kat dalam bas je.

pukul 3.30petang bas sampai...yeay....bermula la perjalanan sebagai pelancong dengan menaiki bas.di setiap hentian, bas tu tak berhenti lama pun.ambil dan menurunkan penumpang je.yang bestnya KLhopONhopOFF ni, dengan tiket beharga RM19 tu..korang boleh naik dan turun bas dimana-mana hentian bas ni.ada 20++..tak ingat la berapa hentian sebenarnya.flyer tu dah hilang.hihi tiket ni pulak valid 24jam.best kan...contohnya...korang boleh turun area jalan TAR shoping-shoping, pastu bleh naik bas 2tingkat ni semula.dah tak payah bayar...

tapi memandangkan anakmommy bawa baby, anak kecil dan stroller, tak kuasa la pula nak angkut naik turun bas....duduk je dalam bas tu...sampai la ke hentian KL Sentral semula.hikhik 2jam juga tau pusing satu KL ni...Dini dan Aisy siap tidur lagi dalam bas...

5.30 kitorang sampai KL Sentral...masuk dalam NU Sentral semula..cari kedai makan.tren balik Batu Gajah pukul  8 malam....

begitu la percutian kami sekeluarga di keyel...menghabiskan masa seharian di KL..KL Sentral actually...hihi
layankan gambar kami....tapi kebanyakan gambar en.Baba dan cikDini..








entry sebelumnya: Makan Angin di Kuala Lumpur (Part 1)

ha..sebelum terlupa..kami parking kereta dalam kawasan stesen Batu Gajah..dari pukul 7.30pagi hingga 10.30 malam..harga parking RM6.35. Ini harga maksimum untuk sehari..ok la kan...

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Road to Sydney: Rayuan visa

Assalamualaikum.... Salam sejahtera... Bersambung tentang visa kena reject bulan Februari 2019 - cikDini dan Aisy dah dapat visa. Visa valid setahun. Jadinya, bulan Februari 2020 akan expired...aM dan en.Baba punya sehingga Julai 2020 mulanya aM dah malas nak reappeal...tapi kakak dah bersungguh-sungguh suruh datang jugak, jadi kuatkan jugak hati untuk buat rayuan tu. Perancangan asal kalau visa granted bulan Februari tu..kitorang nak gi bulan Ogos...tak jadi la nampak gayanya..sebab simpanan nak Sydney tu, kitorang buat jalan-jalan gi Hatyai bulan Mac..hahahaha stress sebab visa kena reject Macammana nak buat rayuan visa? Ikut je permintaan dari pihak Imigresen Australia. Klik link di bawah untuk lihat dokumen yang diperlukan. dokumen yang diperlukan untuk rayuan visa Australia dengan merujuk kepada apa yang pihak Aussie nak, aM pun carilah segala dokumen yang berkaitan. Apa yang aM sediakan adalah seperti: 1. Borang Maklumat tambahan yang lengkap 2. Mukasurat biodat...

[PART 4] Keguguran.... Cuci rahim/dnc

Assalamualaikum... Salam Sejahtera... Lepas dah kena admit wad....kena ambik darah..masuk jarum yang untuk drip air tu... apentahnamanya pas dah kena tahan wad tu...doktor pun datang melawat...dia bagi la penerangan sikit pasal dnc ni...cerita pasal risiko, komplikasi dan macam-macam la yang menakutkan...betul...tak ada yang ok pun..cerita pasal tercucuk rahim la...akan bleeding banyak la...kalau bleeding, terpaksa masuk darah...mungkin darah tu tercemar..mungkin akan alergik..gatal-gatal badan....kemungkinan kena HIV pun ada...sangat scary...selain tu dia kata dnc ni akan diberi bius separuh..thats mean kena cucuk ubat bius kat tulang belakang...ala...........serius takuuuuuut...terus rasa nak balik rumah...terus rasa menyesal tak gi klinik private je....TAPI.... pada sebelah petang, doktor bius datang melawat.. anakMommy dah plan nak merayu bagi bius penuh ni...lepas ditanya-tanya sejarah kesihatan..dia kata "Ok..kita akan bagi bius penuh" fuh....legaaaaaaaaaaaaa en.b...

my Special dAy

Assalamualaikum Salam Sejahtera.... today is my special day..... Teacher's Day !!!!! Selamat Hari Guru to me and to all teachers in Malaysia...hihi dah tahun ke-5 anakMommy jadi cikgu..lagi 30 tahun nak pencen..huhu..hm boleh tahan lama anakMommy terjebak profesion perguruan ni....pilihan arwah bonda anakMommy sebenarnya.. anakMommy nak jadi akauntan..nak jadi bos kak Yuka ..hikhik..hm...tak sempat arwah bonda nak tengok anak bongsu dia ni jadi cikgu sebab masa anakMommy praktikal mengajar di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK KUALA TERENGGANU, bonda anakMommy meninggal..hukhuk.. anakMommy ingat lagi....lepas je habis belajar di UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA (UTHM) tahun 2008...hujung tahun 2008 anakMommy terus di hantar mengajar ke SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SERI MANJUNG...2010 SEKOLAH VOKASIONAL SERI MANJUNG...2012 KOLEJ VOKASIONAL SERI MANJUNG...tapi semua sekolah yang sama....hihi anakMommy harap semua cikgu cikgi diluar sana happy and success selalu....