Langkau ke kandungan utama

Baru kahwin 2 bulan tapi....

Assalamualaikum...
Salam sejahtera....

Isnin
17/03/2014
0735

Rutin biasa..on the way hantar myDini dan ke tempat kerja...sejalan je...sambil memandu, layan la hot.fm..frekuensi 90.5 kat Seri Manjung ni...
Topik apa ntah..anakMommy tak ingat la..tapi ada satu pemanggil ni..nama "IMAN"..dia kata sejak 2-3 hari ni suami dia pujuk..mintak izin nak kawen satu lagi..gulp.pergh.....perkara yang tak diingini semua wanita bergelar isteri....betol tak...ish macam mana boleh jadi macam ni?bila si Farah, AG dengan Fizi tanya dah kawen berapa tahun...tau IMAN ni jawab ape..

"baru 2 bulan"

oh my...terkedu sekejap anakMommy...speechless....oh my..oh my..DJ bertiga tu pun taktau nak respon apa..

IMAN ni kata suaminya memang dah berniat nak poligami...

ada siapa tahu kesudahan cerita ni?dapat tak diorang ni telefon suami IMAN yang bernama ADNAN tu?anakMommy tak sempat dengar sampai habis...dah sampai tempat kerja....

sabar la IMAN...

Ulasan

  1. Balasan
    1. penuhkan kuota..tanggungjawab letak belakang..payah la macam tu ciknor

      Padam
  2. saya pun dengar perempuan tu call. tapi tak tau kesudahan cerita. memang sangat sedih jadi isteri kalau suami memang berniat untuk poligami..

    BalasPadam

Catat Ulasan

terima kasih =)

Catatan popular daripada blog ini

Road to Sydney: Rayuan visa

Assalamualaikum.... Salam sejahtera... Bersambung tentang visa kena reject bulan Februari 2019 - cikDini dan Aisy dah dapat visa. Visa valid setahun. Jadinya, bulan Februari 2020 akan expired...aM dan en.Baba punya sehingga Julai 2020 mulanya aM dah malas nak reappeal...tapi kakak dah bersungguh-sungguh suruh datang jugak, jadi kuatkan jugak hati untuk buat rayuan tu. Perancangan asal kalau visa granted bulan Februari tu..kitorang nak gi bulan Ogos...tak jadi la nampak gayanya..sebab simpanan nak Sydney tu, kitorang buat jalan-jalan gi Hatyai bulan Mac..hahahaha stress sebab visa kena reject Macammana nak buat rayuan visa? Ikut je permintaan dari pihak Imigresen Australia. Klik link di bawah untuk lihat dokumen yang diperlukan. dokumen yang diperlukan untuk rayuan visa Australia dengan merujuk kepada apa yang pihak Aussie nak, aM pun carilah segala dokumen yang berkaitan. Apa yang aM sediakan adalah seperti: 1. Borang Maklumat tambahan yang lengkap 2. Mukasurat biodat...

my Special dAy

Assalamualaikum Salam Sejahtera.... today is my special day..... Teacher's Day !!!!! Selamat Hari Guru to me and to all teachers in Malaysia...hihi dah tahun ke-5 anakMommy jadi cikgu..lagi 30 tahun nak pencen..huhu..hm boleh tahan lama anakMommy terjebak profesion perguruan ni....pilihan arwah bonda anakMommy sebenarnya.. anakMommy nak jadi akauntan..nak jadi bos kak Yuka ..hikhik..hm...tak sempat arwah bonda nak tengok anak bongsu dia ni jadi cikgu sebab masa anakMommy praktikal mengajar di SEKOLAH MENENGAH TEKNIK KUALA TERENGGANU, bonda anakMommy meninggal..hukhuk.. anakMommy ingat lagi....lepas je habis belajar di UNIVERSITI TUN HUSSEIN ONN MALAYSIA (UTHM) tahun 2008...hujung tahun 2008 anakMommy terus di hantar mengajar ke SEKOLAH MENENGAH TEKNIK SERI MANJUNG...2010 SEKOLAH VOKASIONAL SERI MANJUNG...2012 KOLEJ VOKASIONAL SERI MANJUNG...tapi semua sekolah yang sama....hihi anakMommy harap semua cikgu cikgi diluar sana happy and success selalu....

[PART 4] Keguguran.... Cuci rahim/dnc

Assalamualaikum... Salam Sejahtera... Lepas dah kena admit wad....kena ambik darah..masuk jarum yang untuk drip air tu... apentahnamanya pas dah kena tahan wad tu...doktor pun datang melawat...dia bagi la penerangan sikit pasal dnc ni...cerita pasal risiko, komplikasi dan macam-macam la yang menakutkan...betul...tak ada yang ok pun..cerita pasal tercucuk rahim la...akan bleeding banyak la...kalau bleeding, terpaksa masuk darah...mungkin darah tu tercemar..mungkin akan alergik..gatal-gatal badan....kemungkinan kena HIV pun ada...sangat scary...selain tu dia kata dnc ni akan diberi bius separuh..thats mean kena cucuk ubat bius kat tulang belakang...ala...........serius takuuuuuut...terus rasa nak balik rumah...terus rasa menyesal tak gi klinik private je....TAPI.... pada sebelah petang, doktor bius datang melawat.. anakMommy dah plan nak merayu bagi bius penuh ni...lepas ditanya-tanya sejarah kesihatan..dia kata "Ok..kita akan bagi bius penuh" fuh....legaaaaaaaaaaaaa en.b...